15 March 2008

Baby Gone to Space

Jag hade egentligen tänkt vänta med att lägga ut musik som jag och andra gjort tills jag har mixat en låt ordentligt och spelat in allt som inte håller måttet en gång till.

Som i den här låten är ju kvaliteten på sången under kritik i vissa moment, som falsksång och att jag inte har gjort två separata spår av min sång, som är extremt nära mikrofonen, och skriken från oscar som är 2 meter bort, utan bara komprimerat det och försökt kompromissa mellan våra två olika röststilar när jag ställt in EQ's. Men tänk på det som en demo och lyssna på pianoslingorna! Jag är lite stolt över mig själv där eftersom jag verkligen inte spelar piano till vardags. Oscar spelar alla gitarrer och gör det väldigt bra. Och texten är otroligt fin:










My baby's gone to space
Gone to space, she's gone to space
In a shuttle
Who shot her, way up there?

Why do you leave me?
-Cause i'm gonna go to space

My baby's gone to space
And I'm going after her

Why do you leave me,
Way up there, way up there
I'm going after you


Hehe lite osammanhängande text, men det var improviserat i stunden. Och andra gången sången kommer in ska den naturligtvis vara mycket högre i mixen, det ska ju eskalera där. Men ni får tänka det själva. En grund till en magisk låt är det i alla fall.

No comments: